
Je hebt een belangrijke boodschap te brengen naar je medewerkers, pitchen naar nieuwe klanten, een investeerder…
Net dan maakt een goed verhaal het verschil. De verhalensmid gaat met jou aan de slag om dat goed verhaal te schrijven en jou voorbereiden om dat sterke verhaal plakkend te brengen.
Verhalen helpen een doel te bereiken (Matthew Dicks – Storyworthy)
WERKWIJZE
De Verhalensmid legt eerst het fundament van jouw verhaal vast. Tijdens een interactieve workshop bepalen we samen de bouwstenen: Wat is het doel van jouw verhaal? Welke boodschap wil je overbrengen, aan wie en met welk effect? En vooral: wat is de verandering die je teweeg wilt brengen?
Met deze input schrijft de verhalensmid een eerste versie van je verhaal. Je geeft feedback, we behouden de sterke elementen en verbeteren waar nodig. Zo werken we in enkele iteraties toe naar een krachtig en authentiek verhaal.
Een goed verhaal verdient een sterke vertelling. De verhalensmid helpt je om jouw vertelvaardigheden te verfijnen. Hoe komt het over? Welke taal en hooks gebruik je om je publiek te boeien? Hoe bouw je het verhaal op? Is het persoonlijk genoeg? En hoe zet je je lichaamstaal in?
Toepassingen
Binnen je organisatie
- Communiceren van visie en missie
- Versterken cultuur en waarden
- Ondersteunen verandertrajecten
- Teambuilding, motivatie
- Kennisoverdracht en training
- …
Naar buitenwereld toe
- Merkverhaal en positionering
- Klantenbinding en loyaliteit verhogen
- Productlancering
- Fondsenwerving en partnerships
- Klantencases en succesverhalen
- …